wymiana rozrządu 1.9TDI BXE przy 180 000 km?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • abstinent
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 4842
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #26
    e, póki co to miałem na razie pierwszą wymianę rozrządu
    a jak już się robi drugą, to warto
    zwłaszcza że takie kwiatki wychodzą :P

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8029
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #27
      Zamieszczone przez abstinent
      e, póki co to miałem na razie pierwszą wymianę rozrządu
      Ja mam 103kkm teraz więc jestem przed pierwszą wymianą rozrządu, klocków (bo jeszcze ori. ) i jeszcze kilku pierdół.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • loru
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4286
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #28
        Zamieszczone przez abstinent
        e, póki co to miałem na razie pierwszą wymianę rozrządu
        a jak już się robi drugą, to warto
        zwłaszcza że takie kwiatki wychodzą :P
        poczytaj jeszcze raz jakie mają przebiegi bo możesz nie doczekać drugiej wymiany rozrządu.
        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #29
          loru, a myślisz że nie wiem :?:
          bardzo dobrze śledziłem wszystkie z tym związane wątki

          Komentarz

          • loru
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4286
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #30
            Zamieszczone przez abstinent
            loru, a myślisz że nie wiem :?:
            bardzo dobrze śledziłem wszystkie z tym związane wątki
            ja wiem twardziele nie robią backupów
            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

            Komentarz

            • ostry82
              Drive
              • 2011
              • 73

              #31
              Po zapoznaniu sie z opisem kolegi "szkoda":


              Wedlug jego opisu:
              1. 29 000km na wymiane klockow + tarcz ? Niezbyt wczesnie?
              Ja wymianialem przy 59 000km tarcze+ klocki.

              2. przy 75 000km wymienial amortyzatory tyl? Po rowach kolega jezdzil???
              3. z przodu wymiana kompletnych kolumn McPhersona - nowe amortyzatory.
              4. 95kkm - sprawdzenie na hamowni, kosmetyka programu, wymiana mapsensora - Witek
              5. wymiana poduszki pod skrzynia?
              NIe chce nic mowic, ale chyba to jest pechowe auto.

              Stwierdzam, ze skoro amortyzatory przod+tyl sa wymieniane przy 75 000km to ta octavia musi byc niezle katowana. Zabawy z programami - tuningi....to tez wplywa na trwalosc elementow. Producent przewidzial wytrzymalosc materialu dla np. 110KM a nie dla 150!
              Prawda jest taka, jak dbasz tak masz.
              _______________________

              była Octavia II 2007 1.9 TDI BXE Elegance

              jest Octavia II FL 2011 1.9 TDI BXE Elegance+Dynamic Silver

              Komentarz

              • shok
                RS
                • 2009
                • 2070
                • Octavia I (1U2)
                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                #32
                Zamieszczone przez ostry82
                Po zapoznaniu sie z opisem kolegi "szkoda":


                Wedlug jego opisu:
                1. 29 000km na wymiane klockow + tarcz ? Niezbyt wczesnie?
                Ja wymianialem przy 59 000km tarcze+ klocki.

                2. przy 75 000km wymienial amortyzatory tyl? Po rowach kolega jezdzil???
                3. z przodu wymiana kompletnych kolumn McPhersona - nowe amortyzatory.
                4. 95kkm - sprawdzenie na hamowni, kosmetyka programu, wymiana mapsensora - Witek
                5. wymiana poduszki pod skrzynia?
                NIe chce nic mowic, ale chyba to jest pechowe auto.

                Stwierdzam, ze skoro amortyzatory przod+tyl sa wymieniane przy 75 000km to ta octavia musi byc niezle katowana. Zabawy z programami - tuningi....to tez wplywa na trwalosc elementow. Producent przewidzial wytrzymalosc materialu dla np. 110KM a nie dla 150!
                Prawda jest taka, jak dbasz tak masz.
                c
                Bo jedni wymieniają gdy przychodzi na to odpowiednia pora.A inni 90% kierowców wtedy gdy już nie da się jechać lub hamować. Mówisz 75 tyś km. za wcześnie na amortyzatory :shock:
                Załóż nowe to zobaczysz różnice. Większość kierowców je wymienia jak już auto się buja jakby ich w ogóle nie było. A test na stacji diagnostycznej nic nie daje.
                Klocki i tarcze Szkoda wymienił na większe z tego co mi wiadomo.
                Ludzie wymieniają klocki- wtedy kiedy im on wyskoczy lub zaczyna metal o metal haczyć
                Potem nowe klocki ewentualnie 5 już toczenie tarczy (bo mięsa zostało) i dalej jazda.
                Wytarte szklanki i panewki- większość tak ma ale nikt tam nie zagląda bo auta mają na podjazdy do sklepu i jak coś się popsuje to nic złego się nie stanie.Auto postoi 2 tygodnie na warsztacie i się naprawi. A wspomniana skoda jest użytkowana jako narzędzie pracy. itd...

                Komentarz

                • AdamB
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 8029
                  • Octavia IV (NX3)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez ostry82
                  Ja wymianialem przy 59 000km tarcze+ klocki.
                  Ja mam 103kkm i jeszcze na ori klockach i tarczach. Więc nie za wcześnie??
                  Zamieszczone przez ostry82
                  2. przy 75 000km wymienial amortyzatory tyl? Po rowach kolega jezdzil???
                  Wymieniałem przy 93kkm tylne amorki, miały tłumienia 45% samemu jeździło się OK, ale w trzy osoby raz bujnęło.

                  Zamieszczone przez ostry82
                  Stwierdzam, ze skoro amortyzatory przod+tyl sa wymieniane przy 75 000km to ta octavia musi byc niezle katowana.
                  Nie koniecznie, zależy od dróg, obciążenia, rozmiaru kół, no i jeszcze zależy co wg kogo należy się wymienić. Ja osobiście wymieniłem amorki z tyłu (jak pisałem przy 45% tłumienia) jak raz bujnęło na pełnym obciążeniu, mechanik na stacji diagnostycznej pukał się w czoło.
                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                  Komentarz

                  • abstinent
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4842
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez ostry82
                    Po zapoznaniu sie z opisem kolegi "szkoda":


                    Wedlug jego opisu:
                    1. 29 000km na wymiane klockow + tarcz ? Niezbyt wczesnie?
                    Ja wymianialem przy 59 000km tarcze+ klocki.

                    2. przy 75 000km wymienial amortyzatory tyl? Po rowach kolega jezdzil???
                    3. z przodu wymiana kompletnych kolumn McPhersona - nowe amortyzatory.
                    4. 95kkm - sprawdzenie na hamowni, kosmetyka programu, wymiana mapsensora - Witek
                    5. wymiana poduszki pod skrzynia?
                    NIe chce nic mowic, ale chyba to jest pechowe auto.

                    Stwierdzam, ze skoro amortyzatory przod+tyl sa wymieniane przy 75 000km to ta octavia musi byc niezle katowana. Zabawy z programami - tuningi....to tez wplywa na trwalosc elementow. Producent przewidzial wytrzymalosc materialu dla np. 110KM a nie dla 150!
                    Prawda jest taka, jak dbasz tak masz.

                    stary, akurat doczepiłeś się tego co nie trzeba
                    poczytaj uważnie o szklankach, korbowodach a nie innych głupotach, bo jeżeli masz samochód z Włoch i to bez książki to ja Tobie współczuje

                    szkoda dba o samochód w przeciwieństwie do nie jednego forumowicza, wiele rzeczy robi "do przodu"
                    a że lubi może szybciej się poruszać, do tego po Wawie, to pewne części idą szybciej
                    kolumny zmieniał bo robił swap chyba jak dobrze pamiętam
                    amorki to standardowy przebieg jak na miasto
                    do tego tak jak wcześniej było pisane opony, obciążenie itp
                    Producent przewidział wytrzymałość na większą moc niż jest w samochodzie, nie dużo ale więcej

                    Komentarz

                    • starez
                      Drive
                      • 2011
                      • 59

                      #35
                      ja kupilem octe miesiac temu. w ksiazce serwisowej napisane jest ze wymieniony rozrzad byl przy 130 tysiacach, ten sam silnik 1.9 tdi BXE seria

                      Komentarz

                      Pracuję...